Az Energiafelhasználást az Egyesült Államokban két nagy szeletre lehet bontani. Az egyik a lakások, épületek, ipar, – a másik pedig a szállítás, ami folyékony üzemanyaggal történik, benzinnel vagy gázolajjal. Vannak kivételek, és van egy kis átfedés az üzemanyag használatban. Jelentős folyékony üzemanyag mennyiség az ipari alkalmazásban fogy, kevés az elektromos járműveknél, pláne a napelemes rendszerknél. Régebben nagyon drága volt az elektromos jármű, napjainkban már elérhető összegből megvásárolható. Az adott hatalom nagyon kis mennyiségű villamos energiát használ elektromos járművekre. Az amerikai fogyasztók átlagosan több mint 1 millárd dollárt költenek naponta energia célú felhasználásra.
Az áramszolgáltatók még soha nem tettek komoly erőfeszítéseket, hogy megtámadják a szállítási piacot, történelmileg ez volt az értelme. A közlekedési infrastruktúra körül folyékony tüzelőanyagok épültek,- mint gázolaj, benzin és gyakorlatilag az egész amerikai flottát az autókat és a teherautókat is folyékony tüzelőanyagok működtetik, nem napelemmel ellátott energiaforrások.. Nem volt életképes elektromos meghajtás alternatíva, és a tankoláshoz az infrastruktúra nem létezett.
Az elmúlt években óriási technológiai átalakulás történt. Az elektromos társaság példátlan növekedési potenciálját felfalja az olajtársaságok részesedése az amerikai energiapiacon. Jelenleg jobb akkumlátorokat, gyorsabb töltési lehetőségeket értek el a gyártók. A teljes elektromos járművek, mint pl. Tesla és a Nissan Leaf alap, valamint a teljes elektromos vagy plug-in hibrid autókat szinte minden autógyár tervezett már. Napelemes autók azért ritkábbak. Ez a fejlődés megtörtént az elektromos közműveknél is. Megjelentek a saját flottás járművek, töltőállomások, megfigyelhetjük ezt a jelenséget.
A lehetőség ott lógott a villamos ipar előtt. Mégis, az iparág úgy tűnik jobban összpontosított minden másra. „közüzemi halál spirál”. Az igazi kockázat a közművekben van. Az energiahatékonyság, a magatartás megváltoztatása és a gyenge gazdasági növekedés eredményeként gyakorlatilag nincs növekedés új villamosenergia-igényre 2008 óta.
Ez azt eredményezi, hogy magasabb áron tudják majd értékesíteni a villamos energiát, ez viszont felgyorsítja és vonzóbbá teszi az alternatív technológiákat, mint pl. a napelem rendszerek és növekedni fog a fogyasztói elfogadás.Míg az elektronikus közmű elkészíti stratégiáit, ők gyakorlatilag figyelmen kívül hagyják a legnagyobb növekedési lehetőséget az iparágban ami, valaha volt. A piacon a felhasznált energiát a közlekedésben, az elektromos vállalatoknál ellensúlyozni kell, és a lassan süllyedő kereslet is.
A napenergia, napelem rendszerek óriási lehetőségeket rejtenek, ideje felismerni, hogy a megújuló energiák ingyen vannak. Proaktívan és agresszíven gyorsul a széles körű elektromos autó és a plug-in hibrid technológia. Az elektromos iparnak jelentős bevétele a szállításból adódik,
Egy friss jelentés szerint az Egyesült Nemzetek odáig ment, hogy azt sugallják, hogy elegendő a támogatás. EV (elektromos jármű) akár 100 százaléka lehet a gépjármű eladásoknak az Egyesült Államokban 15 éven belül. A villamos energia, mint üzemanyag forrás tényleges költségeit a fogyasztók megérzik. Jóval kevesebb összegbe kerül egy mérföld megtétele, mint amennyit fizetnek ma a benzinért. Néhány autótípusba még napelemet is szerelnek, ám ennek a költségei a mai napon még magasak.
Természetesen vannak kihívások – a megfelelő akkumulátor kapacitás, a járművek töltési infrastruktúrája számos területen korlátozza a megfizethetőséget. Jobb akkumulátor technológiára van szükség valamint fogyasztói bizalomra. A megoldás a kihívások megoldása: vagyis infrastruktúra kiépítése és a fogyasztók oktatása. Az elektromos közmű tökéletesen kezelné az infrastruktúra-fejlesztést és felgyorsítaná megértését és elfogadását az elektromos járművekkel kapcsolatosan.
Tetszőleges számú módon lehetne ezt elérni, de itt van néhány példa:
Mindezek a stratégiák jó eséllyel tartós elfogadáshoz vezetnek a fogyasztók részéről, mert az érzelmi akadályt és az infrastrukturális igényeket is egyaránt megoldhatja. A piac egyre nagyobb és ez egyértelműen jelzi a rendelkezésre álló lehetőség színes tárházát. Ha sok pénz folyik be – a technológiai fejlesztés megindulhat és meggyorsíthatja az új EV-k kifejlesztését a piacon és az arra kényszerít, hogy több infrastruktúra épüljön ki, amely felgyorsítja a változást a piacon.
Három ok, hogy miért lenne jó Amerikának:
Számos állami és helyi önkormányzat elkezdte fejleszteni a politikájukat, hogy támogassák az elektromos autózást a piacon. Az elektromos cégek is használják ezt a politikai támogatást, hogy a továbbiakban megkönnyítsék az átmenetet az EV terén.
Annak ellenére, hogy nyilvánvaló az előnye az elektromos autóknak, nem világos, hogy ez a fejlődés végbe is fog menni.
A villamosítás a közlekedési folyamatban van, de vannak veszélyek a potenciálisan olcsó bioüzemanyagok ill. az üzemanyag-cellák megakadályozhatják, hogy széles körűen népszerűvé váljon a piacon. A Tesla és a többi gépjármű gyártó továbbra is agnosztikus. A napelemes autók kísérleti stádiumban vannak.
Az elektromos cégek a legtöbbet nyerhetnek, ha átalakul a piac. A legtöbb közmű cég lassan reagál a gyorsan változó technológiára. (Érdemes megjegyezni, hogy a meglévő szabályozási keretek, kevés ösztönzést adnak ez ügyben). Persze vannak kivételek.